Parketi: Lepota koja oduševljava

by | 28 maja, 2018

Intarzije u podovima postale su popularne u Evropi još tokom srednjeg veka. Proces izrade i polaganja bio je izuzetno zahtevan budući su se svi delići rezali i sastavljali na licu mesta, a ovaj posao obavljali su najveštije zanatlije.

Istorijat parketa

Fenomen globalizacije i sve ubrzaniji rast industrijalizacije doveli su gotovo do nestanka brojnih autohtonih zanata i veština koje su nekad bile neizostavni deo kulture življenja.

Iako se čini da su tradicionalni zanati bačeni u zaborav, višegodišnji planetarni trendovi u dizajnu navode na drugačiji zaključak jer upravo su manualna proizvodnja i vrhunsko zanatsko majstorstvo danas na svetskom tržištu izuzetno cenjeni, a proizvodi izrađeni starinskim tehnikama sve traženiji.
Intarziranje, umetničko ukrašavanje drvenih predmeta umetanjem komadića raznobojnog drveta, gvožđa, mermera, sedefa i drugih materijala, jedan je od zanata koji je svoje buđenje iz usnulosti doživeo oživljavanjem tekovina tradicijske kulture i starinskih zanata.


Zahvaljujući arapskim osvajanjima u severnoj Africi u 7. veku, a kasnije i Andaluziji i na Siciliji, primena intarzija rasprostranila se Evropom, dostignuvši vrhunac u 17. veku u Francuskoj za vreme vladavine kralja Luja XIV.

PROČITAJTE I… Podovi- najbolji izbor
U enterijeru intarzije se uglavnom koriste za ukrašavanje vrhunskih parketa po čemu je u svetu poznata i mala porodična firma „Parchettificio Toscano“, smeštena u mestu Corazzano u italijanskoj regiji Toskana, u kojoj je ova starinska tehnika bila posebno negovana u 15. i 16. veku.
Iskusan stolar i monter podnih obloga Franco Mannucci je 1967. godine pokrenuo sopstveni biznis proizvodeć parket od masivnog drveta, ali i inovativne kolekcije eksperimentišući novim formatom furnira, kombinujući velike dimenzije s tehnikom jednostavnog postavljanja koje je dotad bilo prilično složeno.

Nastavljanje tradicije

Danas „Parchettificio Toscano“ jednako uspešno vode Francovi sinovi Gabriele i Giuliano Mannucci koji su nasledili očev senzibilitet i kreativnost, uspevajući svojim proaktivnim pristupom da održe prominentan položaj u sektoru proizvodnje masivnog parketa.

 

OSTATAK TEKSTA NAĆI ĆETE U NOVOM BROJU MAGAZINA BRAVACASA!

PRATITE NAS I NA FACEBOOKU: bravacasa.rs




Tags: