
STAN: SPOJ PRIRODE I JEDNOSTAVNOSTI

Porodičnu kuću koju je uredila Rūta Bajevaitė, krasi stilska jednostavnost i obilje prirodnih materijala i tonova. Ovakva kombinacija pretvorila ju je u sveden, ali topao porodični dom.
Enterijer ove porodične kuće arhitektica je osmislila je u skladu s potrebama mlade porodice s decom. Iako nije preterano velika, kuća raspolaže sasvim dovoljnom stambenom površinom za komforan porodični život, koja je raspoređena na dve etaže.
Prizemlje je namenjeno prostorijama za zajednički boravak, dok su u potkrovlju privatne prostorije članova porodice. Obe ove funkcionalne celine karakteriše krajnje svedeni stil u kojem dominira drvo. Ono je, kao prirodan materijal, čitavom enterijeru dalo toplinu, iako je kombinovano s pomalo hladnim minimalističkim pristupom oblikovanju prostora, kao i hladnim neutralnim bojama.
Iz ulaznog hodnika, u kojem se nalaze jednokrake stepenice koje vode na sprat, dalje se ulazi u dnevni prostor s dnevnom sobom, kuhinjom i trpezarijom. Iako jasno podeljeno na podceline, prizemlje je zapravo vrlo otvoreno, bez „strogih“ fizičkih barijera. Zapravo, pregradni elementi pretvoreni su u glavni detalj čitavog prizemlja. Reč je o pregradama sačinjenim od drvenih stubića koji zbog razmaka između njih dozvoljavaju vizuelnu vezu između celina koje razdvajaju.
Jedna takva pregrada nalazi se između stepenica i dnevne sobe, a druga između dnevne sobe i trpezarije.
Kao kontrast toplom drvetu, zastupljenom na pregradama, podovima i komadima nameštaja, odabrani su detalji u svetlim hladnim tonovima i betonski zid s modernim kaminom. Sve to stvorilo je izbalansiran ambijent.
Kao posebno interesantne detalje treba istaći klub-stočiće u obliku cepanica, i žardinjeru ispunjenu saksijskim biljkama ispred drvene pregrade.
Kuhinja i trpezarija smeštene su u istoj prostoriji sa dnevnom sobom, ali su od nje odvojene polutransparentnom drvenom pregradom. Kuhinja je pozicionirana u uglu i organizovana je u obliku slova L, i upotpunjena je ostrvom sa šankom.
Podni i zidni kuhinjsi elementi s frontovima u zelenkastosivoj boji raspoređeni su tako da je između njih formirana niša. Unutar nje nalazi se radna površina i plići zidni ormarići s belim frontovima, koji su u efektnom kontrastu s pločama u dekoru tamnog drveta, koje oblažu leđa i sve stranice niše.
Trpezarija je krajnje minimalistički opremljena i čini je samo trpezarijska garnitura za osmoro. Ona obuhvata veliki sto s tamnom drvenom pločom, za kojim su postavljene elegantne stolice tapacirane crnom kožom. Jedini detalj koji se ističe u ovom prostoru jeste niz crno-zlatnih metalnih visilica koje se nadvijaju nad pločom stola i osvetljavaju njegovu površinu.
Glavna spavaća soba prati jednostavnost ostatka prostora, pri čemu je za nju odabran ubedljivo najhladniji kolorit. U njoj dominiraju bela i svetlosiva, a jedini detalji koji odstupaju od ove kombinacije jesu drveni pod i okvir ogledala u kutku za ulepšavanje. Ovaj kutak je ujedno i najiteresantniji deo prostora, jer je u njemu na praktičan način iskorišćen zavučeni ugao sobe.
Primarna funkcija kupatila u prizemlju jeste kao toalet za goste, ali je tokom jutarnje žurbe i te kako korisno i stanarima za obavljanje jutarnje higijene. U njegovoj jednostavnosti savršeno se ističe kompozicija od kružnih ogledala, slobodno raspoređenih po površini zida.
Kupatilo na spratu obloženo je pločicama u toploj bež nijansi i opremljeno je svim elementima koji savremena kupatila čine udobnim – praktičnim prostorom za odlaganje ispod lavaboa i u nišama, te prostranom i pristupačnom walk-in tuš-kabinom.
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.