MALO retro, MNOGO koloritno
Stan od 58 m2 uređen po ukusu mladog para karakteriše spoj veselih i toplih boja i dezena s hladnom crno-belom podlogom. Za svaku prostoriju karakterističan je upečatljiv kolorit, koji joj daje specifičan karakter. Uprkos tome, one zajedno čine skladnu celinu zahvaljujući stilskoj doslednosti očuvanoj u svakom detalju.
HODNIK KAO UGRADNI PLAKAR
U stan se stupa kroz malo predsoblje. Ono je s tri strane definisano zidovima, a s četvrte transparentnim kliznim panelima, koji ga razdvajaju od hodnika. Zbog toga, kada su paneli zatvoreni, ova celina izgleda kao ugradni plakar. Tu su smešteni klupa i elementi za odlaganje kaputa i obuće.
DNEVNI BORAVAK
Hodnik u koji se ulazi iz predsoblja vodi u sve ostale prostorije, između ostalog, i u dnevnu sobu. Ova prostorija odlikuje se karakterističnim stilom i upečatljivim koloritom, koji čine crna, bela, žuta i narandžasta. Tri zida obojena su u žuto, dok je jedan crne boje. U tom crnom su vrata s belim okvirom, kao i bele konzolne police, raspoređene po celoj površini zida, što je stvorilo efektan kontrast. Granica između zidova i narandžastog plafona naglašena je širokom belom trakom. Za razliku od zidova u živahnim bojama, pod i svi elementi nameštaja su u diskretnoj beloj ili crnoj boji, tako da je kompletan kolorit izbalansiran. Tu se nalaze crni stočići, sofa, dve braon kožne fotelje i bela komoda modernog, svedenog dizajna. U jednom uglu uređen je i radni kutak, nad kojim je visoka podna lampa s belim abažurom.
KUHINJA I TRPEZARIJA U PROLAZNOJ PROSTORIJI
Trpezarija i kuhinja nalaze se u prolaznoj prostoriji u nastavku hodnika. Koloritna kombinacija u ovoj zoni ista je kao i u dnevnoj sobi, ali su boje drugačije raspoređene, a crna i bela su ovde mnogo zastupljenije. Zidovi su okrečeni u belo, s izuzetkom jednog dela izvedenog u crvenoj opeci. Uz ovaj zid, u centralnom delu prostorije, nalazi se trpezarija. Ona je naglašena metalnom crnom visilicom, postavljenom iznad stola s četiri stolice. Ploča stola izrađena je od crnog medijapana s visokim sjajem u završnoj obradi, a naslon i sedalni deo stolica načinjeni su od šperploče u tamnobraon boji. Svi ovi komadi nameštaja imaju metalne noge i odlikuju se modernim dizajnom. Kuhinja od medijapana, u obliku ćiriličnog slova P, nalazi se u najdubljem delu prostorije, uz prozor. Ona obuhvata niske i viseće zidne kuhinjske elemente žute boje, koji su kombinovani s crnim visokim zatvorenim ormarima i radnom površinom. Najupečatljiviji detalj u ovoj prostoriji jeste plafon oblepljen tapetama s razigranim cvetnim dezenom. Zbog svoje upadljivosti, žutonarandžasti cvetovi raspoređeni na beloj podlozi predstavljaju centralni motiv ove funkcionalne celine.
TAMNI KOLORIT KUPATILA I SPAVAĆE SOBE
Kupatilo i spavaća soba spadaju u “privatne” funkcionalne celine, a kao takve su obeležene tamnijim i zatvorenijim koloritom. Stan ima odvojen toalet i kupatilo, uređene i opremljene u istom duhu. Od poda do plafona obloženi su crnim sjajnim mozaikom, tako da izgledaju monolitno. U toaletu, originalan detalj predstavlja niša u zidu iznad WC šolje. Naime, iz njenih zidova “izlaze” crne skulputre u obliku šake. U kupatilu, kontrastni element predstavlja ormarić u vintidž stilu ispod lavaboa. Izrađen je od drveta koje je vidljivo samo na gornjoj površini, dok je donji deo prošaran prugama različitih boja.
Prostrana spavaća soba u koju se ulazi iz trpezarijskog prostora opremeljena je modernističkim komadima nameštaja, u koje spadaju drveni krevet smešten u najdubljem delu prostorije, crvena stolica postavljena do njega i crna kožna ležaljka pozicionirana u centralnom delu sobe. Kombinaciju boja u ovoj prostoriji čine crna, bela i crvena. Crnu nalazimo na svim zidovima, tako da je najdominantnija. Zato soba deluje prilično mračno i zatvoreno. Plafon je obojen u crveno, razdvojen od zidnih površina belom trakom. Osim na pomenutoj traci, bela se primećuje još na podu i detaljima poput elemenata osvetljenja i okvira vrata, kao i na konzolnim minimalističkim ormarima.
Projekat: Widawscy Studio Architektury
Tatjana Marić Ivković, ugledna je figura u svetu izdavaštva i dizajna enterijera, čija karijera obuhvata preko 20 godina izuzetnog rada i doprinosa. Sa diplomom Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, Tatjana je svoje profesionalno putovanje započela u print medijima, gde je brzo napredovala do pozicije glavne urednice prestižnog magazina Bravacasa. Pod njenim vodstvom, Bravacasa je doživeo transformaciju u jedan od vodećih časopisa za uređenje doma, zahvaljujući njenom inovativnom pristupu, istančanom ukusu i strasti prema dizajnu.