15.11.2017 Enterijer

Posteri, slike i poruke

U poslednjih nekoliko godina gotovo da nema mladalačkog enterijera u kojem ne možemo da ne primetimo postere, šolje ili jastuke sa interesantnim porukama koje nas opominju da usporimo i uživamo u danu

Priznajte, iako imate gomilu majica u ormaru, ne možete da odolite nekoj koju ste videli u prodavnici – i to ne zbog neobičnog kroja, već zbog zanimljivog printa. Da, to su one duhovite, provokativne, zabavne i pametne majice – ponekad i one sa infantilnim porukama – koje pričaju i kada mi ćutimo, i kojih nam nikada nije dosta.
Slična stvar događa se i sa enterijerima. Oni takođe mogu da otkrivaju životne stavove svojih vlasnika, kao i njihov smisao za humor. Da je to tako, govore i raznorazni natpisi koji se pojavljuju na slikama, čašama, šoljama, tanjirima, posteljini ili mirisnim svećama, a cilj im je da nas podstaknu da malo usporimo i uživamo u danu.
Kada malo bolje pogledate, upravo takve poruke najbolje prolaze i njih ćete najčešće sretati na plakatima, jastucima ili posuđu. Verovatno se i vi sećate planetarno popularnih krilatica “Keep calm and carry on/eat the cookie/enjoy life…”, odnosno svih mogućih varijacija na temu o tome kako se treba opustiti i živeti u trenutku.


Koja je nova “Keep calm and…” poruka? Ako malo pogledamo domaće prodavnice, onda je to verovatno par “Mr. Right” i “Mrs. Always Right”, koji se pojavljuje apsolutno svugde –na šoljama za nju i njega, na njegovom i njenom delu kreveta, na jastučnicama, kuhinjskim krpama… Sa hipsterskim brkovima i ružem ili bez njih, sa pomodnim fontovima, u istim ili različitim bojama – čini se da svi mi imamo potrebu da se šalimo na račun muško-ženskih odnosa. Generalno, ovaj motiv proizvođači i dizajneri naprosto obožavaju, tako da postoji niz sličnih, a opet različitih proizvoda na kojima je tema upravo odnos on-ona.

Ciljna grupa – mladi
Raznovrsni proizvodi s natpisima dobro prolaze kod mlađe populacije koja želi duhovitost, ironiju ili autoironiju na svojim zidovima, i koja ne želi da shvata život previše ozbiljno. Natpisi tipa “Ako te ništa ne zadržava, zašto si još uvek ovde” ili “Sledi svoje srce, ali usput uzmi i mozak” zabavne su poruke s kojima se ljudi rado identifikuju.
Naravno, to ne znači da večni bestseleri poput “Prati svoje srce”, “Uhvati dan”, “Sledi svoje snove” ili “Love” više nisu u modi, baš kao i razni recepti/pravila za uspeh, prijateljstvo, ljubav…
Raznovrstan izbor takvih proizvoda naći ćete u velikim prodavnicama kao što su Emmezeta ili Jysk, i u moru često tipiziranih, pomalo ofucanih fraza sigurno ćete naći i neke vrlo zanimljive, duhovite i sveže poruke koje se uklapaju u vaše viđenje sveta i koje želite da imate u svom domu.


Kako do interesantnih stvari
Ukoliko želite nešto personalizovano ili malo drugačije, postoji opcija i za to – sajt Etsy (etsy.com) nudi stotine hiljada zanimljivih dizajniranih stvari, a nešto od toga sigurno se po životnom motu, estetici i poruci uklapa u vaš enterijer.
S obzirom na to da Etsy funkcioniše kao ogromni oglasnik koji okuplja dizajnere i umetnike iz celog sveta, mogućnost da pronađete nešto što će vas oduševiti zaista je velika. Mnogi kao mane ovog sajta navode njegovu pretrpanost predmetima i nedostatak kriterijuma, tako da se može desiti da izgubite mnogo vremena u potrazi za idealnim komadom. Ako vam je to problem, onda bi danski The Poster Club (posterclub.com) mogao da bude bolje rešenje. Na toj stranici naći ćete radove poznatih skandinavskih umetnika te njihove bestselere poput Kate Moss s brkovima, zatim slova, grafizme, kao i visokoestetizovane apstraktne pejzaže, koji su takođe vrlo in.

Processed with VSCO with a5 preset

Foto: Pinterest
 

JOŠ SAVETA NAĆI ĆETE U NOVOM BROJU MAGAZINA BRAVACASA!

PRTATITE NAS I NA FACEBOOKU: bravacasa.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.

još iz kategorije