Kućna kancelarija: Saveti kako da je organizujete na najbolji mogući način

by | September 24, 2022
Kućna kancelarija

Kućna kancelarija treba da bude fleksibilna i funkcionalna. A kako to postići, otkrivamo uz savete profesionalne organizatorke Erike Grazie Lombardo.

Septembar je mesec vraćanja na posao, koji se sada sprovodi u hibridnom režimu između kancelarije i kuće. Erika Gracia Lombardo, profesionalna organizatokar poznat na Instagramu kao @armadiodigrace, objašnjava kako da napravite fleksibilnu kancelariju za rad od kuće po meri.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Create Setup (@createsetup)

Kućna kancelarija i kako je opremiti

Tržište rada prolazi kroz duboku transformaciju i stvaranje kancelarije u vašem domu je od suštinskog značaja za obavljanje posla na daljinu u najboljem slučaju, kaže ona.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amy Storm & Company (@amystormandco)


Važno je definisati ad hoc prostor za rad, koristeći adekvatnu radnu površinu, poželjno blizu prozora (da ima odgovarajuće osvetljenje) i naravno utičnicu. Čak i u nedostatku studija, možete se organizovati koristeći prostrane kontejnere koji vam omogućavaju da prenesete materijale unutar njih i sve premestite brzo i lako. Štaviše, korišćenje kutije u kojoj se fizički nalaze alati za radnu aktivnost, omogućava vam da prostor održavate urednim i na kraju radnog vremena možete nastaviti sa normalnim dnevnim aktivnostima bez stvaranja nereda.

Koji su osnovni nameštaj i dodaci za kućnu kancelariju?

Da biste kreirali funkcionalnu radnu stanicu, potrebno je da imate prostranu površinu i pravu visinu za postavljanje računara i da imate ekran u visini očiju (takođe možete da koristite držač za PC da biste rešili problem) i udobno sedište i ergonomsko sedište za podršku telo tokom radnog vremena.

Pored ovih osnovnih elemenata, korisno je definisati i namenski prostor za fascikle i materijale neophodne za obavljanje posla kako bi se izbeglo ostavljanje nereda po završetku radnog dana, kao i korišćenje nosača koji mogu da čuvaju sve što se može organizovati. i upotrebljivo korisno. Ono što obično koristimo za naš radni dan mora biti uređeno tako da bude na dohvat ruke.

 

Udobno radno okruženje i kućna kancelarija

1. Provetravajte prostoriju: Rad u dobro provetrenom okruženju omogućava vam da zadržite koncentraciju duže. Zbog toga je važno zapamtiti da povremeno otvarate prozore i menjate vazduh. Ponekad ne razmišljamo o tome, ali ako počnemo da praktikujemo stalnu ventilaciju, razlika će biti primetna, a samim tim i naše performanse će rasti.

2. Održavajte radno mesto urednim: Radni sto pun predmeta ne pomaže koncentraciji. U stvari, da biste u najboljem slučaju obavljali svoj posao, neophodno je da prostor bude uredan i dobro organizovan kako bi se sprečilo da vizuelna distrakcija ugrozi performanse.


Lišćenje (eliminisanje suvišnog) svakako je od pomoći, tako da na stolu ostane samo ono što je zaista potrebno za posao. Svaki objekat prisutan na radnoj površini mora imati svoju efektivnu funkciju. Da bismo organizovali i održali  red među korisnim materijalima, u pomoć nam mogu priskačiti različiti organizacioni oslonci, od kutija do pregrada za fioke, od držača dokumenata do organizatora za stolove.

3. Postavljanje pravila: Kada radite od kuće, teško je održati ravnotežu između posla i privatnog života, jer je sve dostupno u svakom trenutku. Vremenska ograničenja moraju biti postavljena da biste sačuvali svoje slobodno vreme i olakšali vaš um kako biste se više fokusirali tokom radnog vremena. Ako nemate fiksnu stanicu za kućni rad, neophodno je da se organizujete tako da se radna stanica brzo oslobodi od profesionalnih alata na kraju aktivnosti, kako biste osigurali da se ta stanica vrati u funkciju koju inače ima tokom svakodnevnog života u domaćinstvu.  Veoma je važno izbegavati da se prostor domaćeg života posmatra kao 24-časovni radni prostor.

Računar, pametni telefon… koji su osnovni tehnološki uređaji za rad kod kuće?

Važno je da možete da radite na računaru sa optimalnim performansama, pogodnim za posao koji treba da se obavi, favorizujući kompaktan i lagan laptop koji vam omogućava da se lako krećete ako je potrebno. Naročito ako nemate sobu koja se koristi isključivo kao radna soba/kancelarija, laptop je osnovna opcija.


Ostali elementi važni za ispravan rad računara su tastatura sa pozadinskim osvetljenjem, koja vam omogućava dobar pogled gledate čak i kada svetlosni uslovi nisu optimalni, te dobra čvrstina.

Čak i pametni telefon postaje suštinski element, ali treba pažljivo da se koristi i postavlja ograničenja. Kada se vaš poslovni pametni telefon poklopi sa vašim ličnim, važno je da onemogućite neka obaveštenja. Ako se dva uređaja ne poklapaju, preporučujemo da ne instalirate četove i aplikacije koje se odnose na privatnu dimenziju na onoj kompanije.

Slušalice takođe igraju centralnu ulogu, posebno tokom poslovnih sastanaka, u stvari, omogućavaju vam da se koncentrišete, izolujući se od buke koja je prisutna u vašem domu i okolini, i pazite da izbegnete uznemiravanje ostalih ukućana.

Na kraju, ne možemo a da ne pomenemo punjače baterija tehnoloških uređaja! U stvari, često se nađemo bez punjenja u najnepovoljnijim trenucima: držanje kablova, baterija za napajanje i punjača baterija pri ruci i dobro organizovanih, može sprečiti da se računar ili pametni telefon isključe u ključnim trenucima na poslu. Idealno je da se postavite tako da možete da izvadite ove uređaje i priključite ih na električnu utičnicu bez napuštanja radnog mesta.

Savršena kancelarija u vašem domu


SeventyFour/iStock/Getty Images Plus via Getty Images